Puterea de influenţă
Probabil că orice om de pe această planetă îşi doreşte să fie puternic şi să influenţeze (să sperăm că în bine :-). Nimic nou până aici. Este însă Puterea de Influenţă opţională, sau a devenit o reală şi constantă necesitate?
Să privim mai îndeaproape…
Ce îl ajută pe un părinte să îndeplinească sarcina deloc uşoară a educaţiei copiilor? Care este unul din atuurile cele mai puternice ale unui om de afaceri în negocierea unui contract? Şi ce face posibil procesul aparent banal al vânzării unei paste de dinţi? Răspunsul este că, pentru fiecare dintre aceste acţiuni, avem nevoie de puterea de a influenţa. Mai mult decât atât… o folosim deja.
Dă-mi voie sa-ţi spun că noi, oamenii, influenţăm (ne influenţăm reciproc) din plin! Că o facem mai mult sau mai puţin conştient, că obţinem sau nu efectele dorite… fiecare se poate evalua. Însă influenţa în sine nu ne este străină, ci din contră, este o practică foarte familiară şi face parte din viaţa noastră de zi cu zi.
De exemplu… Atunci când intrăm într-o încăpere cu mai multe persoane, vom genera o reacţie indiferent dacă vrem sau nu acest lucru; stârnim permanent în jurul nostru simpatii sau antipatii. Influenţa dintre 2 persoane care se întâlnesc este ceva firesc şi se produce ‘spontan’. Atât de spontan încât experţii în influenţă susţin că într-o negociere, avem la dispoziţie între 5 şi 7 secunde pentru a crea prima impresie.
Ştiind acest lucru, cât de importantă crezi că este dezvoltarea puterii de influenţă? De modul cum îţi foloseşti cele 5 sau 7 secunde poate să depindă atragerea unui client pe care îl doreai de multă vreme, semnarea unui contract important sau încheierea unei vânzări ce se ‘traduce’ în încasarea unei sume formate din multe cifre.
Întrebarea este deci, nu ‘dacă’ influenţezi, ci ‘cum’ o faci. Şi bănuiesc că, din moment ce citeşti acest articol, îţi doreşti să fii chiar şi mai eficient, fie că îţi măsori eficienţa influenţei tale în mai mulţi bani, într-un profit mai mare, în mai multe vânzări, în negocieri reuşite sau în dezvoltarea unei afaceri de succes…
Oamenii care participă la seminariile de bussiness în general se pot înscrie într-una din următoarele categorii:
- Au o afacere care merge bine şi îşi doresc să o dezvolte chiar şi mai mult
- Au o afacere de care nu sunt mulţumiţi şi, evident, vor să o eficientizeze
- Sunt angajaţi şi vor să fie şi mai eficienţi la job sau să îşi facă o afacere de succes
- Nu au nici job, nici afacere – situaţie pe care au nevoie să o schimbe (cu excepţia cazului în care au acces la o moştenire sau la alte ‘resurse financiare externe’ :-)
Mulţi aşteaptă mai întâi să aibă un job sau o afacere, pentru ca apoi să înceapă să înveţe cum să devină oameni de succes. Ordinea care aduce cel mai rapid succesul este însă inversă: mai întâi vine educaţia şi apoi aplicarea ei în practică pentru a obţine rezultatele dorite.
“Dacă tu crezi că educaţia este scumpă, imaginează-ţi cât ar costa ignoranţa”.
Ce înseamnă succesul unei afaceri? Oricât de mult ar vrea unii să evite cuvântul vânzare sau acţiunea de a vinde, ca să ai o afacere eficientă – este nevoie să vinzi. Oricât de bune sunt produsele, serviciile sau ideile tale, ele nu se vând singure iar afacerea nu există fără departamentul de vânzări şi fără oamenii care, pentru a vinde, îşi folosesc puterea de influenţă. Adevaraţii vânzători (indiferent că îi vom numi oameni de marketing, consultanţi, brokeri, reprezentanţi, etc) ştiu că puterea lor constă în abilitatea de a INDUCE STĂRI!
Aşa cum vei remarca, seminarul “Secretele Succesului” conţine, printre altele, modalităţi practice prin care poţi să influenţezi în bine atât starea, afacerea sau viaţa ta, cât şi pe ale celorlalţi.
Persoanele cu adevărat influente, care îşi folosesc în mod conştient abilitatea de a influenţa, devin în mod firesc lideri, fie că îşi propun acest lucru sau nu. Aceasta este chiar una din calităţile unui lider: el îi inspiră în mod spontan pe ceilalţi şi este urmat de bună voie. Ai remarcat ce fel de oameni devin modele pentru cei din jurul lor? Adevăraţii lideri sunt plini de entuziasm şi au o energie debordantă. Entuziasmul poate să reprezinte diferenţa între o carieră satisfăcătoare şi una strălucitoare. Energia debordantă poate să fie acel ‘as din manecă’ prin care poţi să devii CEO la o companie multinaţională.
Seminarul “Magic Leadership” dezvoltă pe larg această temă, oferindu-ţi o serie de modalităţi prin care îţi poţi ‘livra’ mesajul personal la nivel de excelenţă, susţinând prezentări de succes în faţa celorlalţi şi dobândind calităţile unui lider.
Unii vor spune probabil că nu mai au ce învăţa, din moment ce au obţinut deja succesul pe care şi l-au dorit. Există însă un principiu care se aplică şi în zona de business: ‘ceea ce nu creşte – moare.’ Conceptul de ‘CANI – Constant And Never-ending Improvement’ sau ‘Kaizen’ cum este el numit de japonezi se referă exact la acest aspect. (citeşte mai multe despre acest concept în articolul “Omul cât trăieşte, învaţă“)
Tony Robbins spunea că ‘Succesul fără împlinire este eşec’.
Poate că echipa ta are încă nevoie de un plus de inspiraţie sau de motivaţie pe care tu ai putea să i le oferi… O schimbare de perspectivă îţi poate aduce noi soluţii la care până acum pur şi simplu nu te-ai gândit.
Nu ştiu pentru tine cum este, însa eu remarc cum lumea în care trăim – şi lumea afacerilor în mod special – cere în fiecare zi de la noi mai mult. Pentru a obţine performanţă, nu este suficient să fii doar bun, ci este nevoie să fii excepţional de bun. Şi cred că, în acest punct, nu mai este nevoie să spun că un om de afaceri excepţional se bazează foarte mult pe puterea lui de influenţă şi pe calităţile sale de lider…